Monday, December 27, 2010

bahasa arab

dengan nama Allah Yang maha pemurah lagi maha penyayang


alhamdulillah, mingu ketiga pengajian master cukup memberikan pencerahan dalam minda dan pemikiran.....

bagaimana untuk mengubah sistem pendidikan Bahasa Arab khususnya di Malaysia...

teruja dan kagum melihat kajian-kajian yang telah dilakukan oleh senior-senior...

moganya memberi semangat untuk saya menyumbang sesuatu untuk Islam...

ada beberapa akhowat yang secara personal meminta saya mengajarinya Bahasa Arab,

terus terang, kadang2 saya buntu nak memulakan bagaimana, hanya mengajar mereka menggunakan syllbus bukus, tanpa mengambil kira latar belakang mereka.

pengkhususan saya kali ini lebih kepada Teaching, moganya dapat membantu mengembangkan pemikiran saya bagaimana untuk mendesignkan sylabus yang sesuai....

kuatkan kaki ini..semangat ini...keikhlasan ini....agar saya terus menyumbang untuk Islam, bukan untuk kepentingan diri.

ya Allah...padamu tempatku bersandar


rumah sewa
10:11pm

No comments:

Post a Comment